Beste tur noensinne.

jentene på Anfield Lova og co.jpg

Starten på en drøm, som snart skulle bli virkelighet, startet 31.januar 2014.

Lova Hilanmo Vassli og Silje Bjerkli Daaland reiste til Liverpool sammen med sine gode venner, Anita Iren Vassli og Gjertrud Løseth.

Onsdag 31. desember 2014

Dagen vår startet tidlig, tidlig ved å dra til flyplassen, for så å fly til Manchester. Etter en time med tog fra flyplassen, kom vi endelig fram til vår etterlengtede drøm. Da var det bare å sjekke inn på hotellet for så dra ut og se byen og shoppe litt. Var så heldige å få en liten guidet tur av ene venninnen vår, der vi så Liverpoolkatedralen, Liverbuildingen, ”Liverpool-eye” (wheel of Liverpool) osv. Etter en laaaang dag med masse gåing, var det tilbake på hotellet, få på seg finstasen og dra ut for å se på fyrverkeriet.

Lova snap større.jpg

Vi spaserte mot havna, der det så ut som flere var på vei. På havna møtte vi en stor folkemengde som sto og ventet på fyrverkeriet. Det var så vakkert, og beste fyrverkeriet vi har sett i våre liv!

Lova fyrverkeri større.jpg

Til slutt var det hjem i seng etter en strålende og lang dag, for å gjøre seg klar til kampdag.

Torsdag 1. januar 2015

Opp og ha på seg den enda finere finstasen, Liverpool-drakten. Endelig kampdag og vår første tur på Anfield. På formiddagen tok vi taxi til stadion. Før kampen måtte vi selvfølgelig innom Liverpool-store en tur og Hillsborough Justice- butikken. Etter en spasertur rundt stadion, var det på tide å gå inn til eventyret.

Lova Anfield panorama større.jpg

Det var en helt fantastisk kamp og stemning. Så mange som har kjærlighet for ett lag samlet på ett sted! Til tross for resultatet var det en fantastisk opplevelse.

Lova This is Anfield større.jpg

Etter kampen var det bare å stille seg utenfor portene og se spillerne dra fra stadion. Var kjempespennende! Så var det tilbake til hotellet for å gjøre seg klar til enda en ny dag.

PS: legger til et bilde fra da våre to eldste av reisefølget lurte oss med på at vi skulle på spa. Plutselig, da vi sto i bare håndduk i heisen, åpnet heisdøren seg og vi ble møtt av intet mindre enn selveste Swansea-laget!

Måtte ta på oss finstasen igjen før vi fotograferte det hele...

Lova og bortespillerne større.jpg

Fredag 2. januar 2015

Lova Shankly.jpg

Dagen startet tidlig med omvisning på Anfield. Fikk høre noen flotte historier om legendene og spillerne på Liverpool, fikk sitte i managerens stol i Boot room, ta en titt innenfor garderoben og ta bilde med draktene og se det fine ”This is Anfield” skiltet.

Lova kysse drakta større.jpg

Etterpå var det på tide med en spasertur ute, der vi satt oss ned i teamets stoler. Der skuet vi utover den grønne matta og den fine, røde stadion.

jentene på Anfield Lova og co.jpg

Etter det gikk vi til The Kop, og hørte på turguiden fortelle litt. Til slutt var det innom Liverpool-butikken en siste gang. Etter nok en strålende dag på Anfield dro vi tilbake til sentrum for litt mer shopping og avslapping på hotellet.

Lørdag 3. januar 2015

Siste dag, uten noe spesielt og gjøre, så da ble det shopping! Varte ikke  så lenge siden vi alle var slitne i føttene etter en fin og aktiv tur. Etter maaaaasse avslapping, var det duket for vår siste kveld i Liverpool. Finstasen skulle på igjen, og da gikk turen til den italienske restauranten Il Forno. Dessverre så vi ikke noen spillere der, som vi hadde håpet på, men tidligere hadde Markovic og Lovren vært der. Superkult! Hadde en strålende siste kveld i vakreste byen. Slenger med et bilde da vi hygget oss.

Lova spise ute større.jpg

Hjemreisedag, søndag 4. januar 2015

Så var det dessverre tid for hjemreise. Tidlig opp og slenge igjen kofferten, kaste i seg frokost, ta taxi til togstasjonen, se Liverpool en siste gang for så å ta tog til Manchester Airport. Vi endte til slutt opp i kalde Norge, der savnet allerede er stort til favorittbyen.

Gleder oss til vi SKAL tilbake igjen! Håper det har vært en fornøyelse å høre om vår strålende tur. Sees igjen, Liverpool.

Med vennlig hilsen Lova Hilanmo Vassli og Silje Bjerkli Daaland, to trofaste Liverpool-supportere.

Tusen takk for reisebrev, Lova og Silje! Takk for fine tips til hvordan man kan fylle dagene på sin første tur til Liverpool. Om du som leser dette skal ta deg en tur til England på hjemme- eller bortekamp, så send oss gjerne reisebrev som vi kan dele i gruppa, til glede og inspirasjon for andre Liverpoolhjerter: post@liverpoolhjerter.no

Se også lista fra avisa Liverpool Echo på ting du bare må få gjort i og rundt Liverpool:

Ellers har den karismatiske Bruce Grobbelaar svidd inn en tatovering som viser laget i hans hjerte og hyller jentene han har vært med å sette til verden:

Grobbelaars nye tatovering.jpg

Grobbelaar: "My new ink: My Team & My Girls..."